Zdjęcie nagłówkowe

Wyszukiwarka

Wyszukaj

"Energetyka" coraz bardziej smart. System iMieszkaniec wkracza na osiedla

20 maja 2024

W pełnym wymiarze uruchomiona została właśnie aplikacja iMieszkaniec. To innowacyjny system kontaktu mieszkańców ze swoją spółdzielnią w celu np. zgłaszania usterek i awarii. iMieszkaniec dostępny jest jako aplikacja na smartfony, możliwa jest też obsługa na  komputerach. Można już zakładać konta użytkowników.

iMieszkanie_plakat_aplikacja.webp [762.63 KB]iMieszkaniec umożliwia spółdzielniom mieszkaniowym przyjmowanie, monitorowanie i dokumentowanie zgłoszeń od mieszkańców, np. usterek, drobnych awarii czy uwag dotyczących czystości na osiedlu. Aplikacja dostępna jest zarówno z telefonu komórkowego, jak i z komputera. Narzędzie umożliwia przegląd historii zgłoszeń, w tym podsumowanie pracy wykonawców za każdy miesiąc. Dostępne statystyki mogą zostać  następnie wykorzystane do skuteczniejszego tworzenia planów remontowych.

Program znany jest już niektórym mieszkańcom osiedli, był testowany i dostosowywany do potrzeb MSM "Energetyka" od 2022 roku. W pierwszym etapie był dostępny na osiedlu Stegny Południe dla pracowników administracji, gdzie wspólnie z twórcami programu pracowano nad przygotowaniami systemu do wdrożenia na wszystkich osiedlach MSM "Energetyka" i w pełnym zakresie jego możliwości.

Na czym polega jego działanie? Po założeniu konta użytkownika, mieszkaniec będzie mógł w prosty sposób zgłosić awarię, czy usterkę - albo przez stronę internetową, albo przez aplikację na smartfony. Można opisać problem, można dodać zdjęcie, by było łatwiej służbom administracji o właściwą reakcję. Zgłoszenie trafi do koordynatora, który będzie w każdej administracji. Po weryfikacji, zadanie zostanie przydzielone odpowiedniemu pracownikowi lub firmie zewnętrznej, która odpowiada za dany obszar. Właściwy pracownik odbierze zlecenie na swoim smartfonie na którym - po wykonaniu prac - odznaczy zamknięcie zlecenia. Na koniec zgłaszający mieszkaniec otrzyma powiadomienie o rozwiązaniu problemu. System usprawni też działanie administracji - zlecenia  mogą wystawiać administratorzy i trafią one od razu do konserwatorów. Dzięki aplikacji możliwe jest również procedowanie zgłoszenia nawet po godzinach pracy administracji. Aplikacja daje bowiem możliwość przekazywania zgłoszeń automatycznie do wykonawców np. pogotowia dźwigowego, pogotowia elektrycznego.

iMieszkaniec_plakat.webp [300.28 KB]

 

Co ciekawe, do systemu trafi każde zgłoszenie awarii lub usterki w spółdzielni. Także te zgłaszane osobiście, czy telefonicznie. Te do systemu wprowadzi koordynator. Aplikacja daje bowiem możliwości świetnej kontroli tego, co się dzieje ze zgłoszeniami. Każda, nawet drobna informacja zapisuje się w systemie.

System działa jednak także w drugą stronę - oznacza to, że mieszkańcy mogą otrzymywać powiadomienia od administracji, na przykład dotyczące przerwy w dostawach wody, czy konieczności zrobienia przeglądu instalacji w lokalu.

>iMieszkaniec jest dostępny zarówno jako strona www, jak też jako aplikacja mobilna iMieszkaniec, dostępna za darmo na urządzenia z systemem Android oraz iOS. Do korzystania trzeba założyć swoje osobiste konto. Po weryfikacji przez służby spółdzielni prawa do podanego w procesie rejestracji lokalu, uzyskamy dostęp do serwisu.